Honlapunk ún. sütiket (cookie-kat) használ. A sütik az Ön (Felhasználó) által használt böngésző program beállításainak megfelelő tartalommal böngészésre használt eszközén kerülnek tárolásra.
Kérjük, döntésének megfelelően állítsa be az Ön által engedélyezett sütiket!
A sütikről részletes információkat a Tájékoztató a cookie-k (sütik) kezeléséről című dokumentumban találhat, melynek megnyitásához kérjük kattintson ide.
Külföldi utazás bejelentése
Fontos tudnivalók külföldi bankkártya/hitelkártya használatról
- Ellenőrizze és aktualizálja a Hitelintézetünknél megadott elérhetőségeit! Külföldre utazás előtt kérjük, ellenőrizze Hitelintézetünknél megadott elérhetőségi adatainak (különösképpen telefonszámának és elektronikus levélcímének) naprakészségét, változás esetén jelentse be módosuló adatait.
- Értesítsen minket úti céljáról, így megelőzhető kártyájának esetleges szükségtelen zárolása a szokatlan külföldi tranzakciók miatt. Utazását bejelentheti bármelyik fiókunkban.
- Kössön utasbiztosítást! A nyaralás alatti balesetek és betegségek éppen elég kellemetlen élménnyel szolgálhatnak, ne tetézze még az ezek miatt fizetendő számlákkal is.
- Jegyezze fel a telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségeit! Mentse el telefonján, hogy pl. bankkártyája esetleges elvesztése esetén azonnal intézkedhessünk.
- Igényeljen kártyához biztosított SMS szolgáltatást! Biztonsága érdekében SMS-ben értesülhet a bankkártyával és hitelkártyával végzett tranzakciókról, így folyamatosan nyomon követheti számlaegyenlegének alakulását. A szolgáltatásért fizetendő díjat megtalálja a bankszámlacsomagjának megfelelő, illetve a Hitelkártya Hirdetményben.
Telefonos Ügyfélszolgálat: +36 1212 0202
Miért fordulhat elő, hogy átmenetileg blokkolásra kerül a kártyája külföldi használat esetén?
Az általános vásárlási szokásoktól feltűnően eltérő, szokatlan tranzakciók esetén amennyiben kollégáink úgy ítélik meg, hogy
a tranzakció magas kockázatú, úgy átmenetileg zárolhatják a kártyát, az Ön érdekében, az esetleges visszaélések megelőzése
céljából. Ebben az esetben a számlavezető Hitelintézet a lehető leghamarabb felveszi Önnel a kapcsolatot a kérdéses tranzakció
egyezetése érdekében. Amennyiben a kártyahasználat során problémát észlel, a tranzakció elutasításra kerül, akkor a Takarékbank
ügyfélszolgálatával illetve a számlavezető hitelintézettel telefonon keresztül egyeztethet a zárolás feloldása érdekében.
Mi történik, ha előre értesíti a Hitelintézetet tervezett utazásáról?
A hitelintézeti rendszerek az Ön védelmében folyamatosan ellenőrzik a bankkártyás tranzakciókat. Ha tudatja velünk külföldi
tartózkodásának tényét, pontosabban tudjuk a munkánkat végezni. Az utazás célját és időtartamát rögzítjük rendszerünkben,
ezzel csökkentve a szükségtelen zárolás lehetőségét. A lehetséges zárolást azonban ez nem zárja ki teljesen, hiszen ha a bejelentés
ellenére is szokatlan tranzakciót észlelünk, az Ön és a visszaélések megelőzése érdekében megtesszük a szükséges lépéseket.
Tájékoztatjuk, hogy a zárolás feloldása díjmentes.
A bankkártya/hitelkártya használatával és a felmerülő kockázatokkal kapcsolatban, valamint a biztonságos külföldi kártyahasználatról további hasznos információt az alábbi, MNB által publikált összefoglalókban talál:
https://www.mnb.hu/letoltes/a-fizetesi-kartya-hasznalata-es-kockazatai.pdf
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak/bankkartya-hasznalat/bankkartyahasznalat-kulfoldon