Ugrás a tartalomhoz

Fontos! Internetes bankkártyás fizetés változása

Ha még nem tette meg, kérjük, adja meg mielőbb internetes kártyás vásárlásai jóváhagyásához szükséges iPIN jelszavát !

Vásároljon még biztonságosabban online!

Az EU bizottsági rendeletének1 megfelelve 2021. január 1-jétől Bankunknál is bevezetésre került az internetes bankkártyás2 vásárlások többségénél az ún. erős ügyfél-hitelesítés.

A hitelesítéshez két dologra van szüksége:

  • egy díjmentes SMS-ben megkapott egyszer használatos kódra és
  • az állandó 4 számjegyből álló jelszava – iPIN (internetes PIN) megadására

Mit kell tudni az iPIN jelszóról?

A kártyákhoz a kártyabirtokosnak magának kell az első 4 számjegyből álló iPIN jelszót is megadnia a Takarékbank által üzemeltetett ATM-ek valamelyikén vagy a https://ipin.takarekbank.hu felületen a kártya kézhez vétele után!

Mi a menete az új iPIN jelszó megadásának a webes felületen?

  • Adja meg Takarék Netbank felhasználónevét és jelszavát. ViCA vagy Takarék Mobilapp hitelesítés esetén is a Takarék Netbank belépési jelszavával tud belépni az online iPIN módosító felületre.
  • Adja meg annak a bankkártyának az utolsó 6 számjegyét, amihez szeretné beállítani új iPIN jelszavát.
  • Adja meg kétszer az Ön által választott, új 4 számjegyből álló iPIN jelszavát.
  • Hagyja jóvá a módosítást az Ön mobiltelefonjára SMS-ben érkező teljes számsorral.
  • A módosítás befejeztével ne felejtsen el kijelentkezni!

A szolgáltatás Telepített ügyfélprogrammal rendelkező felhasználóknak (Takarék e-Bank) nem elérhető.

Mely bankkártyákhoz lehet megadni iPIN jelszót az online iPIN megadási felületen?

Azon bankkártyákhoz, amelyek adott Netbank felhasználó számára a Netbankban megjelennek és kezelhetők (pl. kártyahasználati limitek módosíthatóak). Minden egyéb kártyára a Takarékbank által üzemeltetett ATM-eken van lehetőség beállítani az iPIN jelszót.

Mit kell tudni az SMS-ről?

Amennyiben Bankunknál nem adott meg mobiltelefonszámot vagy a korábban megadott telefonszáma már nem aktuális, akkor az SMS kódot nem tudjuk eljuttatni Önnek és az online bankkártyás tranzakció SMS kód hiányában elutasításra kerülhet!

A mobiltelefonszáma megadását vagy frissítését 4 megteheti

  • telefonos Ügyfélszolgálatunkonkeresztül (+36 1 311 3110) az Adatváltozás bejelentése menüpontban,
  • a VideoBank szolgáltatásunkonkeresztül ( VideoBank ) vagy
  • személyesen a Takarékbank Zrt. bankfiókjaiban (postán bankszámlát nyitó ügyfeleinknek a kijelölt postahelyeken). Bankfiókjainak elérhetőségét itt találja.

Miért használja a biometrikus azonosítást?

A Takarékbank ügyfelei számára elérhető az internetes bankkártyás vásárlások egyszerű és biztonságos biometrikus jóváhagyása is.

A Takarék Mobilapp és a ViCA alkalmazás segítségével jóváhagyhatja internetes vásárlásait, így tovább csökkentheti a visszaélések/adathalászat kockázatát.

  • Ha Ön már telepítette mobiltelefonjára a Takarék Mobilapp vagy a ViCA  alkalmazást, illetve a Netbankban regisztrált telefonszáma megegyezik azon telefonszámmal, amire az internetes bankkártyás vásárláshoz tartozó hitelesítő SMS érkezik, akkor bankkártyás internetes vásárlásait alapértelmezettként Takarék Mobilapp vagy ViCA alkalmazással tudja hitelesíteni az eddigi SMS és iPIN jelszó helyett. Az alkalmazás push üzenetet küld és az alkalmazást megnyitva a tranzakciót hitelesítheti biometrikus azonosítással, vagy az mPIN megadásával
  • Ha még nem használta a Takarék Mobilappot vagy a ViCA-t, de szeretné biztonságosan és gyorsan kezelni az internetes bankkártyás vásárlásait, bankoljon mobiltelefonjáról kényelmesen és gyorsan a megújult Takarék Mobilapp-on keresztül vagy válassza a ViCA hitelesítő alkalmazást!

Takarék Mobilapp - Biometrikus vagy mPIN-es azonosítás beállításának lépései

1. A Takarék Mobilapp használatához első lépésben töltse le vagy frissítse a korábban telepített Takarék Mobilapp alkalmazást. Az alkalmazás letölthető vagy frissíthető a Google Play, App Store vagy Huawei AppGallery áruházakból.

2. A bejelentkező oldalon írja be Netbank azonosítóját (felhasználónév) és jelszavát. Új felhasználó esetén a Banktól kapott kezdeti jelszó megadása szükséges. Új felhasználó esetén a kezdeti jelszavát kötelezően meg kell változtatni az első belépés alkalmával.

3.Az első belépést követően a Válasszon korszerűbb hitelesítési módot képernyőre navigáljuk, ahol lehetősége van a Jelszó/SMS hitelesítés használata helyett a Takarék Mobilapp rendszer által biztosított Biometrikus indítás beállítására, engedélyezésére.

4. A Biometrikus indítás lehetőséget kiválasztva első lépésben meg kell adnia egy 6 számjegyből álló mPIN kódot. Az ön által választott mPIN kód megadását követően, amennyiben a mobilkészüléke biometrikus azonosításra alkalmas, akkor az ujjlenyomat olvasást vagy iOS esetén a FaceID-t a következő lépésben engedélyezheti.

5. Kérjük ellenőrizze, hogy az a Netbankban és Mobilappban regisztrált telefonszám, megegyezzen azzal a telefonszámmal, amire az SMS-ben érkezett egyszer használatos kódot kapta! A telepítésről és beállításokról tájékozódjon a felhasználói kézikönyvből: https://www.takarekbank.hu/megujult-a-takarek-mobilapp

ViCA - Biometrikus vagy jelszavas azonosítás beállításának lépései

1. Töltse le a ViCA alkalmazást mobiltelefonjára. Android készülék esetén a Google Play, iPhone esetén pedig az AppStore áruházból.

2. A letöltést követően lépjen be a Takarék Netbankba vagy Takarék MobilApp alkalmazásba és a Beállítások / Hitelesítési eszköz beállítása menüpontban található megbízást küldje be. Ezzel a megbízással kapcsolja be a szolgáltatást a banki rendszereken.
A megbízás beküldésével, a ViCA bekapcsolásra kerül! Az SMS hitelesítésre történő visszaállítást kizárólag a Takarékbank munkatársai tudják elvégezni telefonos Ügyfélszolgálatunkon (+36 1 311 3110), a VideoBank szolgáltatáson keresztül, illetve bankfiókjainkban.

3. A megbízás beküldése után indítsa el a ViCA alkalmazást és végezze el a szükséges regisztrációt a VICA Felhasználói kézikönyv alapján.

4. FONTOS! Amennyiben Ön nem rendelkezik aláírás jogosultsággal, akkor nincs lehetősége a ViCA alkalmazás önadminisztrációs folyamatának végrehajtására, mivel a Hitelesítési Eszköz beállítás menüpont nem jelenik meg a Beállítások menüpontban. Ebben az esetben vegye fel a kapcsolatot a bank telefonos Ügyfélszolgálatával (+36 1 311 3110).

A telepítésről és beállításokról tájékozódjon a felhasználói kézikönyvből.

Kérjük ellenőrizze, hogy az a telefonszám, amelyre a ViCA alkalmazás regisztrációjakor kapta az SMS-t (Netbankban regisztrált telefonszáma) megegyezzen azzal a telefonszámmal, amire az SMS-ben érkezett egyszer használatos kódot kapta!

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, érdeklődjön bankfiókjainkban vagy hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36 1 3113 110-es telefonszámon.

1 (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelete.

2 A Takarékbank Zrt-nél vezetett bankszámlákhoz kapcsolódó bankkártyákat az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. bocsátja ki, továbbá a Takarékbank Zrt logóval ellátott ATM-ek az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. hálózatában üzemelnek.

3 Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országokonline kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.

4 Mind a lakossági, mind a vállalati fő- és társkártyák esetében.


    Kapcsolódó dokumentumok:

    Kérjük, válasszon az alábbiak közül: