Ugrás a tartalomhoz

Biztonságos bankolás

Újabb csalási módszer (keresőalkalmazásokon keresztül)

A csalók új elkövetési módszert használnak, amely miatt a Takarékbank ügyfelei is veszélybe kerülhetnek. Az ismert keresőalkalmazások (pl. Google, Bing) felületén fizetett hirdetések jelennek meg: amennyiben az ügyfél a Hitelintézet nevére, vagy a Hitelintézet nevére és a „netbank” szóra keres, akkor az első találatok egyike egy a Hitelintézet nevére emlékeztető, valójában csaló oldalra mutató találatot jelenít meg.

Bár az így megnyitott oldal a Takarékbank stíluselemeit használja, valójában adathalász oldal, így az ott megadott belépési adatok illetéktelen kezekbe kerülhetnek. Az ügyféltől bekért egyszer használatos jelszó megadása sem a Hitelintézet felületén történik, hanem az adathalász oldalon, az elkövetők rövid időn belül el is tulajdoníthatják a számlán található teljes egyenleget.


Ezért minden banki ügyfelünknek azt tanácsoljuk, hogy:

  • SOHA ne kattintson egy e-mail-ben vagy SMS-ben kapott URL-re/web-címre!
  • SOHA ne kattintson a kereső motorok által jelzett találatokra!
  • MINDIG saját kezűleg írja be a bank jól ismert web-címét!

Felhívjuk Kedves Ügyfeleink figyelmét, hogy az internetes bankolással, -vásárlással, valamint az e-mail kommunikáció elterjedésével egyre gyakoribbá válnak bizonyos típusú visszaélések.

Hogyan tud védekezni a csalókkal szemben?

  • Kezelje bizalmasan banki adatait! A Takarékbank soha nem kér Öntől bizalmas adatokat, banki jelszavakat, PIN kódot sem e-mailben, SMS-ben sem pedig telefonon.

  • Legyen gyanús Önnek, ha telefonon, SMS-ben, esetleg e-mailen vagy közösségi oldalon keresztül kérdezik internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszaváról, a bankkártyájához kapcsolódó adatairól, vagy PIN kódjáról. Soha ne válaszoljon az ilyen típusú kérdésekre!

  • Elektronikus levélben érkezett linkre kattintva sose adja meg személyes, vagy bejelentkezésekhez szükséges adatait, jelszavait és bankkártya kódjait.

  • Minden esetben ellenőrizni kell a levél feladóját (e-mail cím és név egyaránt), valamint az üzenet tárgyát – ezek sokszor árulkodó jelek, ha csalásról van szó.

  • Amennyiben e-mailben keresik meg, váljon gyanússá - a néhol - magyartalan megfogalmazás, a hibás ragozás, az értelmetlen félmondatok, valamint az ékezetes betűk hiánya, továbbá a fenyegető vagy sürgető hangnem.

  • A Takarékbank telefonon keresztül sohasem kéri ügyfelét arra, hogy olyan programot telepítsen számítógépére, telefonjára, mely ügyfele számára ismeretlen.

  • Az internetbankjába kizárólag a bank hivatalos honlapján keresztül lépjen be, például e-mailben kapott linken keresztül ezt soha ne tegye.

  • Fokozott körültekintéssel járjon el olyan internetes vásárlás során, ahol az eladó – más fizetési lehetőséget nem biztosítva - ragaszkodik a termék vételárának előre átutalásához annak postázása előtt.

  • Legyen gyanakvó, ha egy termék túlzottan olcsó, vagy egy hitel túlzottan könnyen elérhető és nagyon kedvezményes. Amennyiben pénzügyi szolgáltató nevében keresik meg Önt, vagy nevében feladott hirdetéssel találkozik az interneten, javasoljuk keresse meg őket a hivatalos weboldalukon szereplő elérhetőségeik valamelyikén és ott érdeklődjön az adott termékről. Amennyiben az adott szolgáltató saját weboldallal sem rendelkezik, különösen legyen óvatos!

  • Legyen körültekintő a nyereményjátékokkal kapcsolatban, főleg olyan esetekben, amikor indokolatlan adatokat (banki hozzáférés, bankkártya adatok) kérnek Öntől, vagy ehhez kötik a regisztrációt. Ha közösségi oldalon, vagy más, nem a nyereményjátékot hirdető cég saját weboldalán találkozik a lehetőséggel javasoljuk, ellenőrizze az azt hirdető cég hivatalos elérhetőségeinek valamelyikén, hogy valóban meghirdette-e a nyereményjátékot.

  • Legyen óvatos az interneten megismert személyekkel, akikkel személyesen még nem találkozott. Sokan nem azok, akiknek mondják magukat, céljuk mindössze annyi, hogy Önben érzelmeket ébresztve (szerelem, sajnálat, együttérzés) és erre építve pénzt utaltassanak át maguknak. Ehhez különféle kreált történeteket adnak elő arról, miért van szükségük az Ön pénzügyi segítségére, magukat sokszor katonának, orvosnak, esetleg háborús hősnek kiadva.

Mi a teendője, ha úgy véli, mégis csalás áldozata lett?

Kérjük, hogy amennyiben mégis úgy vélik, illetéktelen kézbe kerültek az adatok, úgy tegyen bejelentést a Takarékbank Zrt. ügyfélszolgálatán a kozpont@takarek.hu vagy a +36-1-311-3110 telefonszámon a nap 24 órájában, valamely közeli Takarékbank fiókban illetve a területileg illetékes rendőrkapitányságon.

    Kérjük, válasszon az alábbiak közül: