Vásárlási tranzakciók jóváhagyása VICA alkalmazásban

 

A kereskedő oldalán történő fizetési és bankkártya adatok megadását követően átirányításra kerül egy hitelesítési oldalra, ahol az ellenőrző felület utasításait kell követni.

 

 

Mobil készülékére a ViCA alkalmazás push értesítést küld a tranzakció jóváhagyás szükségességéről.

 

 

Az értesítésre kattintva egy felugró ablakban tájékozódhat a jóváhagyandó tranzakció részleteiről, illetve szintén ezen a képernyőn hagyhatja jóvá vagy utasíthatja el (Mégse) azt.

 

 

IOS esetén

 

Android esetén

 

A Jóváhagyás / Rendben gombra kattintva az applikáció bekéri a biometrikus azonosítót, mely segítségével hitelesítheti a tranzakciót.

 

 

Android – ujjlenyomat

 

iOS – FaceID

 

Amennyiben nem sikerült 3 perc alatt a jóváhagyást elvégezni, a ViCA üzenet megérkezését követően, úgy a folyamat automatikusan visszaáll a korábban használatos 2 faktoros (SMS jelszó + iPIN) azonosításra.

A böngészőjében Ön újra átirányításra kerül egy oldalra, amin a SMS-ben kapott egyszeri jelszót, majd az internetes PIN \ iPIN kódját megadhatja

 

Ez a hitelesítési eljárás amellett, hogy törvényi kötelezettség, nagyban növeli az Ön által végzett online tranzakciók biztonságát és csökkenti a visszaélések esélyét.

 

Azon internetes bankkártyás vásárlásokat, ahol nincs erős ügyfél-hitelesítés, mert az EU-n belüli elfogadó nem hitelesített rendszert használ, a jogszabály által a kis összegű műveletek esetében alkalmazható kivétel szerint 

 

  • 9.000 Ft-ig egy összegben és
  • 30.000 Ft-ig egymást követően engedélyezzük maximum.

 

Ezen összegek elérése esetén az online vásárlási tranzakciók elutasításra kerülnek.

 

Az EU-n kívüli internetes bankkártyás vásárlásoknál vannak olyan szolgáltatók, akik kérnek erős ügyfél-hitelesítést, de előfordulhat az is, hogy Ön a korábban megszokott módon, tehát hitelesítés nélkül vásárolhat az interneten bankkártyával.

 

Arról, hogy egy kereskedő megfelelő hitelesítési rendszert használ-e, a Mastercard és a VISA elnevezései (Visa Secure, Verified by Visa, Mastercard ID check, Mastercard Secure Code és az ezeket tartalmazó logók) nyújtanak előzetes információt. Amennyiben ezek az oldalon megtalálhatóak, a kereskedő várhatóan támogatja technikailag a hitelesítést. 

 

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, érdeklődjön bankfiókjainkban vagy hívja Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36 1 3113 110-es telefonszámon.

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy előre tervezett karbantartás miatt 2021. szeptember 26-án 00:05 és 03:00 között az utolsó bankkártyás tranzakciójának időpontjában fennálló egyenlegét fogja tudni felhasználni bankkártyájával. Egyenlege a karbantartás ideje alatt nem frissül.
Tájékoztatjuk továbbá arról, hogy a tervezett karbantartás miatt a Takarék Netbankban, Mobilappon és Takarék e-Bankban 2021.09.26. 00:00 és 03:00 között nem tud AFR átutalási megbízásokat kezdeményezni.
Köszönjük megértését!

Üdvözlettel:
Takarékbank Zrt.