Ugrás a tartalomhoz

Electra Home Banking

Önálló számlakezelés a nap 24 órájában.

Lehetőség a pénzforgalmi folyamatok gyorsabb, naprakész lebonyolítására a vállalat/vállalkozás központjából, telephelyeiről.

Electra Home Banking szoftverünket Önkormányzatok és nagyobb vállalati ügyfeleink számára ajánljuk. Segítségével önállóan elvégezhetik a pénzügyi műveleteket. Az ügyfélterminál kihelyezése lehetővé teszi a nap 24 órájában az önálló számlakezelést. (A napzárás után felrögzített tételek csak a következő napon kerülnek teljesítésre.) Lehetőséget biztosít a pénzforgalmi folyamatok gyorsabb, naprakész lebonyolítására a vállalat/vállalkozás központjából, vagy telephelyeiről. Az Elektronikus Banki Ügyfélprogram lényege, hogy a rendszerbe kapcsolt ügyfél a számítógépével Internetkapcsolaton keresztül a munkahelyéről, otthonából adhat megbízásokat a banknak, és rendelkezhet a saját számlái felett, amelyeket kapcsolat nélküli módban is (a belépési jelszó ismeretében) megtekinthet, új megbízásokat előkészíthet. Az Electra ügyfélprogram segítségével az ügyfél percek alatt végrehajthatja banki műveleteit, vagy hozzájuthat a bank által szolgáltatott információhoz. Az ügyfél-bank kapcsolatban csökkennek az ügyfél kényelmetlenségei azzal, hogy megtakarítja magának az utazást a bankfiókig, a parkolást és az esetleges sorbaállást a bank ügyfélszolgálatán. Még fontosabb a gyorsaság: az ügyfél mindig a legfrissebb adatokat kapja meg, így azonnal tudomást szerezhet a számlájára érkezett átutalásokról, a pillanatnyi banki árfolyamokról, a kamatokról stb. Az „Electra” rendszer üzemeltetéséhez szükség van egy az ügyfél gépére telepített egyedi ügyfélprogramra. Ezt a programot a MBH Bankszövetkezet biztosítja, és a telepítését is elvégzi. Ez az egyedi, az ügyfélhez rendelt program a telepítéskor az első bejelentkezésnél speciális titkosítási kulcs cserével egyedi titkosított csatornát épít fel a kliensgép és a szerver között. A titkosítás kódolását pedig rendszeresen cseréli.

Az „Electra” rendszert csak azok tudják használni:

  • akik erre szerződést kötnek a bankkal
  • akiknek a szerződés alapján érvényes ügyfélkódjuk van
  • akiknek a szerződésben rögzítetteknek megfelelően az Electra rendszerben lekérdezési, ill. aláírási jogaik vannak
  • akik rendelkeznek az Electra ügyfélprogramnak az ő számukra elkészített példányával
  • akik birtokában vannak a szükséges jelszavaknak


Electra programmal végezhető műveletek:

  • banki információk nyomtatása
  • egyenleg lekérdezés
  • napi teljesített tranzakciók
  • számlatörténet lekérdezése
  • számlakivonatok letöltése
  • átutalási megbízások kezelése (forint és deviza)
  • csoportos átutalások kezelése
  • átutalási sablonok kezelése
  • postai megbízások és értesítők kezelése
  • levelek formanyomtatványok kezelése
  • bejelentkezési és aláírási jelszavak kezelése


Az Electra ügyfélprogram hardver/szoftver feltételei:

Hardver feltételek:

  • IBM PC kompatibilis számítógép (gyakorlatilag minden Internetre alkalmas számítógép)
  • Internetkapcsolat (amely lehet mobil kapcsolat pl. notebook esetén)
  • Nyomtató (opcionális) bizonylatok kinyomtatásához.


Szoftver környezet:

  • Windows XP, Windows Vista vagy Windows 7 operációs rendszer
  • A számítógépet és a kommunikációt (Internetkapcsolatot) az Electra ügyfélprogram csak néhány percre veszi igénybe, így nem kell erre a célra sem egy kitüntetett PC, sem pedig kitüntetett kommunikációs csatorna


Egyéb szolgáltatások

Használható a program hálózatos üzemmódban. Ez azt jelenti, hogy ugyanazt az adatbázist több gépről is el lehet érni. Ez előnyös lehet nagyobb vállalkozások esetében, vagy könyvelő irodáknál. (Lehet pl., hogy az aláírással rendelkező munkatárs nem a könyvelés számítógépén, hanem a saját számítógépén kezeli a programot. Egy ügyfélprogram tud több vállalkozást is kezelni. Természetesen az egyes vállalkozásokhoz rendelt külön felhasználói azonosítókkal, jelszavakkal. Ez előnyös lehet könyvelőirodák esetén, vagy egy telephelyen működő közös vállalkozások esetén. Egy gazdasági társaság több különböző számlájához különböző felhasználók és jogosultságok is beállíthatók.


Kinek ajánljuk?

  • vállalkozások számára
  • nagyobb összegeket utalnak
  • még nagyobb biztonságot szeretnének
  • sok megbízást teljesítenek
  • rendszeres megbízásaik vannak
  • több személy kezeli a számlákat, és különböző jogosultságokkal
  • több gazdasági társaság számláinak egy helyen történő kezelése esetén
  • csoportos átutalásokat kezelnek
  • folyamatosan szeretnék követni a számláik egyenlegét