A fogyatékkal élő személyek egyenlő esélyű hozzáférése a pénzügyi szolgáltatásokhoz

A Nemzetgazdasági Minisztérium a hitelintézetek számára a 22/2016. (VI. 29.) évi rendeletében állapította meg kötelezettségként, hogy a fogyatékos személyek számára meg kell teremteni azon lehetőséget, hogy a pénzügyi szolgáltatásokat az egyenlő esélyű hozzáférés szellemiségében igénybe vehessék. A Takarékbank Zrt. (továbbiakban: Bank) a fogyatékossággal élő ügyfeleket fogyatékosságukra való tekintettel szolgáltatásaiból nem zárja ki. A Bank minden esetben arra törekszik, hogy az általa nyújtott szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés a lehető legmagasabb színvonalon, mindenki számára biztosított legyen.

 

A Bank folyamatosan arra törekszik, hogy a fogyatékossággal élő ügyfelei illetve jövőbeli ügyfelei számára – az akadálymentesítés és a fogyatékosság jellegét figyelembe vevő ügyintézés keretében – a szolgáltatások igénybevétele, illetve a személyes ügyintézés minél könnyebb, gördülékenyebb legyen.

 

Az egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése érdekében a Bank elkészített egy Szolgáltatási Térképet, mely tartalmazza a Bank összes olyan bankfiókját és annak elérhetőségét, valamint azon ATM készülékek elérhetőségét, melyek a mozgáskorlátozott ügyfelek számára is megközelíthetőek, illetve tájékoztatást nyújt arról is, hogy az egyes fiókok a látássérült és hallássérült ügyfeleik legmagasabb szintű kiszolgálása érdekében milyen lehetőségeket biztosítanak. A Szolgáltatás Térkép a következő linkre kattintva tekinthető meg: Szolgáltatási térkép, valamint elérhető a Bankfiók kereső szolgáltatásunkban is. A Szolgáltatási térkép tartalmáról telefonon is érdeklődhet munkatársainknál a +36 1 3344 344-es telefonszámon.

 

A Bank a fogyatékossággal élő személyek részére biztosítja az előzetes időpont egyeztetés lehetőségét, valamint erre irányuló kérés esetén lehetőség szerint biztosít külön tárgyalót, továbbá olyan személyes kapcsolattartót is, aki a fogyatékossággal élő ügyfél speciális helyzetét ismeri, ez által a pénzügyi szolgáltatások igénybevételét megkönnyítheti.

 

Ezen kívül a Bank olyan többlet szolgáltatások nyújtásával igyekszik még biztosítani az egyenlő esélyű hozzáférést, mely specifikusan a fogyatékosság jellegére van tekintettel. A látássérült ügyfelek számára például a bankfiókokban vakvezető kutyával való közlekedés biztosított, illetve a hallássérült ügyfelek számára lehetőség nyílik, hogy az ügyfél az általa közreműködésre felkért jelnyelvi tolmáccsal együtt jelenhessen meg.

 

A Bank számára fontos a fogyatékkal élő ügyfelek visszajelzése, illetve véleménye arra vonatkozóan, hogy milyen további szolgáltatással lehetne fokozottan biztosítani a pénzügyi termékekhez, szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférést, illetve hogyan tudnánk tovább javítani jelenlegi szolgáltatásaink színvonalán. A fogyasztói igények felmérése érdekében kialakításra került egy kérdőív, melynek kitöltésével a fogyatékkal élő ügyfelek megoszthatják javaslataikat a Bankkal. A Kérdőív elérhető az alábbi linken: Kérdőív

 

A kérdőívet annak kitöltése után szíveskedjen eljuttatni a Takarébank Zrt.-hez az alábbi elérhetőségeken keresztül:

 

  • Email cím: kozpont@takarek.hu
  • Postai cím: 1124 Budapest, Németvölgyi út 97.

 

 

Üdvözlettel:
TAKARÉKBANK Zrt.

Felhívás Kötelező Ügyfél Átvilágításról

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy 2019. június 25-én a Parlament elfogadta A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017.évi LIII. törvény módosítását, mely szerint a Hitelintézeteknek 2019. október 31. napjáig kell elvégezniük valamennyi meglévő Ügyfelük tekintetében az ismételt átvilágítást! Kérjük, hogy amennyiben az Ön esetében ez nem történt még meg, olvassa el részletes tájékoztatónkat az alábbi gombra kattintva!

Részletek