FONTOS INFROMÁCIÓ LAKOSSÁGI- ÉS VÁLLALATI ÜGYFELEK RÉSZÉRE

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2020. évi CVII. törvény és a 2020.12.22-én közzétett 637/2020. (XII. 22.) Kormányrendelete alapján a fizetési moratórium egységesen, mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek hitelszerződései tekintetében úgy hosszabbodik meg 2021. június 30. napjáig, hogy mindazon lakossági és vállalati ügyfélre kiterjed a második fizetési moratórium, aki az első fizetési moratórium hatálya alatt állt.

 

A második fizetési moratóriummal 2021. január 1-től 2021. június 30-ig minden olyan ügyfelünk élhet,  akinek hitelét 2020. március 18. napjáig – akár részben is - folyósítottuk. A Kormányrendelet értelmében jogosultság igazolás már nem szükséges sem a magánszemély, sem a pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozások (azaz cégek, egyéni vállalkozók, őstermelők, családi gazdálkodók) esetében.

 

Amennyiben Ön 2020. december 31. napján élt a moratóriummal, úgy bankunk annak hatályát automatikusan meghosszabbítja 2021.06.30. napjáig.

 

Abban az esetben, ha Ön jogosult, de 2020. december 31. napján nem élt a moratóriummal, a törlesztés automatikusan folytatódik.

 

 

  • MI A TEENDŐ, HA HITELE(I)MET TOVÁBB KÍVÁNOM FIZETNI (kilépek a moratóriumból)?

 

Ha nem szeretne élni a moratórium lehetőségével, hanem folytatná a törlesztést, akkor az eddig alkalmazott fizetési módok valamelyikén történhet a kilépés írásos nyilatkozat alapján, vagy ráutaló magatartással (azaz külön nyilatkozat nélkül teljesíti fizetési kötelezettségét).

 

Amennyiben ki akar lépni a moratóriumból (azaz hitelét a továbbiakban törleszteni kívánja), és beszedési felhatalmazással kíván teljesíteni, akkor a beszedés visszaállítása érdekében is nyilatkoznia szükséges.

 

Nyilatkozatot a következő csatornákon tehet:

  • személyesen bármely bankfiókunkban,
  • VideoBank szolgáltatásunkon keresztül (lakossági ügyfelek esetében) a https://takarekbank.hu/videobank# oldalon, vagy
  • hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat (06 1 311 3110).

 

 

  • MI A TEENDŐ, HA HITELE(I)MET A MORATÓRIUM IDŐSZAKA ALATT NEM KÍVÁNOM FIZETNI?

 

Ha Ön a 2020. decemberi, vagy egyéb esedékességi időpontban teljesítendő legutóbbi fizetési kötelezettségét teljesítette, de be szeretne lépni a moratóriumba (azaz kölcsönének törlesztését szüneteltetni kívánja 2021. január 1-től 2021.06.30. napjáig) abban az esetben nyilatkozatot kell tennie.

 

Ha Ön beszedéssel teljesíti fizetési kötelezettségét és be szeretne lépni a moratóriumba (azaz törlesztését szüneteltetni kívánja 2021.06.30. napjáig), abban az esetben is nyilatkozatot kell tennie.

 

Nyilatkozatot a következő csatornákon tehet:

  • személyesen bármely bankfiókunkban,
  • VideoBank szolgáltatásunkon keresztül (lakossági ügyfelek esetében) a https://takarekbank.hu/videobank# oldalon, vagy
  • hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat (06 1 311 3110).

 

A Kormány 2020. március 18-i 47/2020. (III.18.) sz. rendeletével elrendelt és a 2020. évi LVIII. törvénnyel megerősített első fizetési moratórium 2020. december 31. napjával megszűnt. Erre tekintettel bankunk az első fizetési moratóriummal érintett kölcsönügyleteknél 2021. január hónapban a jogszabálynak megfelelően a futamidő hosszabbítást és az új törlesztőrészlet meghatározását elvégzi és a törvény erejénél fogva (ex lege) bekövetkező szerződésmódosulásról valamennyi ügyfelét írásban értesíteni fogja.

 

 

Első Fizetési Moratórium részletei (2020. december 31-i napjával megszűnT)

 

 


Kapcsolódó dokumentumok:

Tisztelt Ügyfelünk!

A magasabb színvonalú ügyfélkiszolgálás érdekében kártyaportfóliónkat egységesíttettük. Amennyiben régi bankkártyája nem működik, kérjük, hogy aktiválja a korábban kézbesített, új kártyáját, vagy hívja  telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 1 311 3110 vagy a +36 1 212 0202 telefonszámokon.
 
Együttműködését köszönjük!