Fontos! Internetes bankkártyás fizetés változása

  

Vásároljon még biztonságosabban online!

 

 

Ezúton tájékoztatjuk, hogy az EU bizottsági rendeletének1 megfelelve  2021. január 1-jétől Bankunknál bevezetésre került, hogy az internetes bankkártyás2 vásárlásai többségénél bizonyos tranzakciók3 esetén ún. erős ügyfél-hitelesítést kell elvégezni, azaz szüksége lesz:

 

  • egy díjmentes SMS-ben megkapott egyszer használatos kód és
  • az állandó 4 számjegyből álló jelszava (internetes PIN - iPIN)  megadására.

 

 

Aktuális a Takarékbanknál megadott mobiltelefonszáma?

 

Felhívjuk figyelmét, hogy online bankkártyás vásárlásainak többségét csak akkor tudja teljesíteni, ha elvégezhető a hitelesítés, vagyis rendelkezik egy erre a célra megadott mobiltelefonszámmal, amire kiküldhető a fent említett egyszer használatos kód.

 

Amennyiben Bankunknál nem adott meg mobiltelefonszámot vagy a korábban megadott telefonszáma már nem aktuális, akkor az online bankkártyás tranzakció SMS kód hiányában elutasításra kerülhet!

 

A mobiltelefonszáma megadását vagy frissítését4 megteheti

 

  • ATM-jeink többségén készpénzfelvételi tranzakció közben. Kérjük, telefonszámát a kért módon szíveskedjen megadni: országkód+előhívószám+telefonszám, pl. +36201232567!
  • telefonos Ügyfélszolgálatunkon keresztül (+36 1 311 3110) az Adatváltozás bejelentése menüpontban,
  • VideoBank szolgáltatásunkon keresztül (VideoBank) vagy
  • személyesen a Takarékbank Zrt. bankfiókjaiban (postán bankszámlát nyitó ügyfeleinknek a kijelölt postahelyeken). Kérjük, a kialakult pandémiás helyzetre való tekintettel a személyes ügyintézés lehetőség szerint kerülje. Bankfiókjainak elérhetőségét itt találja.

 

 

Mit kell tudni az iPIN jelszóról?

 

Kérjük, változtassa meg kezdeti iPIN jelszavát legkésőbb 2021. március 31-ig!

 

A kezdeti iPIN jelszó megegyezik a bankkártyájához tartozó bankszámlaszámának 13-16. karakterével, azaz a második 8-as blokk utolsó 4 számjegyével4. Pl: Számlaszám: 12345678–98765432–00112233, iPIN: 5432.

 

Ezt a kezdeti jelszót legkésőbb 2021. március 31-ig meg kell változtatnia bankkártyája segítségével bármely Takarékbank ATM-en keresztül, melyet már most is meg tud tenni.

 

Ezen időpontot követően kezdeti iPIN kódjával már nem fog tudni erős ügyfélhitelesítést igénylő internetes vásárlásokat jóváhagyni.

 

 

Hol és hogyan lehet a kódot és a jelszót megadni az internetes vásárlás során?

 

Az internetes bankkártyás vásárlási folyamat az alábbi:

 

  • Az elfogadó internetes fizetési felülete a fizetés gomb megnyomását követően, a korábban megszokott módon, a bankkártyán szereplő adatok megadása után, átirányítja Önt az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. hitelesítési felületre, itt adhatja meg az SMS üzenetben kapott kódot valamint az iPIN jelszavát, az alábbiakban leírtak szerint:

 

     1. lépés: SMS-ben kapott, 6 számjegyű kód beírása

 

Kérjük, ebben az ablakban adja meg az Önnek SMS-ben küldött, 6 számjegyű kódot.

 

Minta:

 

A mezőben látni fogja a beírt számokat.

 

FONTOS! Ha nem kap SMS-t, ellenőrizze, hogy a feltüntetett számok megegyeznek-e telefonszámának utolsó négy számjegyével. Amennyiben a képernyőn 9999 szerepel a telefonszám utolsó 4 számjegyeként, akkor nyilvántartásunkban nem szerepel a bankkártyához érvényes telefonszám. Ebben az esetben, kérjük, vegye fel a kapcsolatot bankunkkal a korábbiakban leírtak szerint.

 

 

 

     2. lépés: 4 számjegyből álló iPIN jelszó megadása

 

Kérjük, itt adja meg 4 számjegyű iPIN jelszavát, melyet pontokkal kitakarva fog látni.

 

 

Kezdeti iPIN: bankkártyájához tartozó bankszámlaszámának 13-16. karaktere, pl: 12345678–98765432–00112233 esetén az iPIN: 5432.

 

 

 

 

 

 

 

  • Ha a kódot és a jelszót helyesen adta meg a felületen, akkor az online tranzakció jóváhagyásra kerül. Az egyszer használatos SMS jelszót csak az adott tranzakcióhoz tudja felhasználni (szükség esetén az oldalon található ’Kód újraküldése’ gomb segítségével újra kérhető). Az iPIN jelszó ezzel ellentétben nem módosul tranzakciónként, minden vásárláskor ugyanazt kell megadnia az adott kártyához.

 

  • Ha a kódot vagy a jelszót hibásan gépelte be, az alábbiak szerint szükséges eljárnia.

 

Kérjük, először adja meg ismét a korábban SMS-ben kiküldött, 6 számjegyből álló kódot.

 

Amennyiben ez már nem áll rendelkezésére, új SMS kódot a ’Kód újraküldése’ gomb megnyomásával tud kérni.

 

Ezt követően kérjük, adja meg a 4 számjegyből álló iPIN jelszavát újra:

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben ötször hibásan gépeli be a hitelesítő adatok valamelyikét, a kártyával 60 percig internetes tranzakciók hitelesítésére nem lesz lehetőség.

Ez a hitelesítési eljárás amellett, hogy törvényi kötelezettségnagyban növeli az Ön által végzett online tranzakciók biztonságát és csökkenti a visszaélések esélyét.

 

Azon internetes bankkártyás vásárlásokat, ahol nincs erős ügyfél-hitelesítés, mert az EU-n belüli elfogadó nem hitelesített rendszert használ, a jogszabály által a kis összegű műveletek esetében alkalmazható kivétel szerint 

 

  • 9.000 Ft-ig egy összegben és
  • 30.000 Ft-ig egymást követően engedélyezzük maximum.

 

Ezen összegek elérése esetén az online vásárlási tranzakciók elutasításra kerülnek.

 

Az EU-n kívüli internetes bankkártyás vásárlásoknál vannak olyan szolgáltatók, akik kérnek erős ügyfél-hitelesítést, de előfordulhat az is, hogy Ön a korábban megszokott módon, tehát hitelesítés nélkül vásárolhat az interneten bankkártyával.

 

Arról, hogy egy kereskedő megfelelő hitelesítési rendszert használ-e, a Mastercard és a VISA elnevezései (Visa Secure, Verified by Visa, Mastercard ID check, Mastercard Secure Code és az ezeket tartalmazó logók) nyújtanak előzetes információt. Amennyiben ezek az oldalon megtalálhatóak, a kereskedő várhatóan támogatja technikailag a hitelesítést.

 

Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét.

 

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, érdeklődjön bankfiókjainkban vagy hívja Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36 1 3113 110-es telefonszámon.

 

1(EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelete.
2A Takarékbank Zrt-nél vezetett bankszámlákhoz kapcsolódó bankkártyákat az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. bocsátja ki, továbbá a Takarékbank Zrt logóval ellátott ATM-eket az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. üzemelteti.
3Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országok online kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.
4Mind a lakossági, mind a vállalati fő- és társkártyák esetében.

Kapcsolódó dokumentumok:

Tisztelt Ügyfelünk!

A Takarékbank a koronavírus-járvány (COVID-19) további terjedésének megakadályozása érdekében kiemelten kéri a következő intézkedések betartását:

 

- a bankfiókba való belépéskor - hat éves kor felett - az orrot és a szájat folyamatosan elfedő arcmaszk viselése kötelező,
- az ügyféltérben, csak azon ügyfelek tartózkodhatnak, akiknek ügyintézőinknél az ügye intézése folyamatban van,
- fiókon kívüli várakozás esetén kérjük a biztonságos távolság (minimum 1,5 méter) betartását.

 

Pénzügyeit gyorsan, biztonságosan a Takarék Netbankban és VideoBankon keresztül is intézheti, vagy keresse ügyfélszolgálatunkat a nap 24 órájában a 06 1 311 3110-es telefonszámon.

 

Kérjük megértését és segítő együttműködését. Közös érdekünk a járvány további terjedésének megelőzése.