Honlapunk ún. sütiket (cookie-kat) használ. A sütik az Ön (Felhasználó) által használt böngésző program beállításainak megfelelő tartalommal böngészésre használt eszközén kerülnek tárolásra.
Kérjük, döntésének megfelelően állítsa be az Ön által engedélyezett sütiket!
A sütikről részletes információkat a Tájékoztató a cookie-k (sütik) kezeléséről című dokumentumban találhat, melynek megnyitásához kérjük kattintson ide.
Tájékoztatás az adathalász támadások elleni védekezésről
Mi az adathalászat (phishing)
Adathalászat során a támadó e-mail-en vagy más kommunikációs csatornán keresztül rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékletet küld a címzettnek. A csalók potenciális áldozatok millióinak küldenek levelet világszerte, amelyekkel becsapják, átverik vagy támadják őket.
Az adathalász támadások ismérvei
Az adathalász üzeneteket sokszor jól ismert cégek nevében küldik a támadók, melyeket nehéz megkülönböztetni a hiteles üzenetektől: gyakran használnak céges logókat és egyéb, a vállalatról összegyűjtött grafikus elemeket és adatokat. Az adathalász üzenetekben található rosszindulatú hivatkozásokat általában úgy tervezik meg, mintha a szervezet valós weboldalára irányítana át.
Jelek, amelyekre figyeljünk
- a kapott üzenet (sms, e-mail) gyakran olyan dolgot sugall, hogy azonnal cselekedni kell, mielőtt „valami rossz dolog” történik (pl. felfüggesztik a felhasználói fiókunkat) vagy egy olyan üzleti ajánlatot tartalmaz, amely kihagyhatatlannak látszik. A támadó célja, hogy a siettetéssel hibára kényszerítsen,
- váratlanul érkezett e-mail, csatolmánnyal, melynek megnyitására akarnak rávenni bennünket,
- az üzenet bizalmas információt kér (pl.: jelszó, banki adatok stb.),
- az üzenet azt állítja, hogy hivatalos szervezet a küldő, azonban feltűnően hibás nyelvtannal íródott (Google fordító), és/vagy privát email címeket tartalmaz vagy azokról küldték (@gmail.com, @citromail.hu, @freemail.hu),
- az üzenet furcsa, vagy nem hivatalosnak látszó hivatkozást tartalmaz. Ebben az esetben vigyük az egérmutató kurzorját a hivatkozás fölé, és egy felugró kis ablakban látni fogjuk, hogy a kattintást követően milyen oldalra érkezünk. Mobil eszköz esetén, ha az ujjunkkal lenyomva tartjuk a hivatkozást, ugyanezt érhetjük el,
- az üzenetet olyan embertől is kaphatjuk, akit bár ismerünk, de a levél hangvétele és szóhasználata nem egyezik az ismert személyével. Ilyen esetben hívjuk fel a levél feladóját és győződjünk meg a levél valódiságáról.
A
Takarékbank biztonsági okokból sosem kéri, hogy ügyfelei e-mail formájában ügyfélazonosítókat vagy jelszavakat adjanak meg
, vagy e-mailben küldött linkről kattintva lépjenek be a Takarék Netbankba. Az ilyen tartalmú üzenetek
visszaélés gyanújára adnak okot
, kérjük, ilyen formában soha ne adja meg ügyféladatait!
Amennyiben Ön ilyen e-mailt kapott és megadta ügyféladatait, vagy az abban megadott linkre kattintott, kérjük, hogy a takarekbank.hu
weboldalról nyissa meg újra a Takarék Netbankot és ellenőrizze számlatörténetét, változtassa meg jelszavát! Amennyiben rendellenességet
tapasztal, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal a Takarékbank CallCenteren keresztül (
+36 1311 311 0
) vagy a
kozpont@takarek.hu
címen.
Amennyiben az Ön postaládájába a fent megjelölt tartalmú, kétes eredetű e-mail érkezik, vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal
a
phishing@takarek.hu
email címen keresztül, hogy
bejelentését
kivizsgálhassuk.
Kérjük, a fentiek miatt is fokozott figyelemmel lépjen be a Takarék Netbank szolgáltatásba!
Kérjük tekintse meg részletes tanácsainkat !
Üdvözlettel:
Takarékbank